Aanmaken van nieuwe inrichting
Vanuit het archiefportaal Zaken/inrichtingen EN vanaf scherm Alle inrichtingen kan met de insertknop een nieuwe inrichting aangemaakt worden op de straat die op dat moment actief is.
Rechten
Recht op insert inrichting. De inlogger moet lid zijn van een rechtengroep met insertrechten op inrichtingen (tbmilrechten.Dlbmilinrins). Indien de inlogger lid is van een compartiment moeten er bedrijfsoorten aan dat compartiment zijn toegekend (en een inrichting kan in dat geval alleen worden aangemaakt binnen een gemeente die toegekend is aan dat compartiment).
Recht op aanmaak nieuw locatie: Na keuze van de module waarvoor een nieuwe inrichting aangemaakt moet worden kan de inlogger de locatie aanwijzen binnen de gegeven straat. Het kan zijn dat daarbij een huisnummer wordt ingetikt, waardoor het programma een nieuwe locatie (in tbperceeladressen) moet aanmaken. De rechtengroep van de inlogger moet hiervoor op het hoofdscherm rechten het recht: locatieadressen nieuw (tbrechten.dldpclins) aangevinkt hebben.
Keuze bedrijfsoort
Indien de inlogger lid is van een compartiment dan moet er een bedrijfsoort worden gekozen. De mogelijke bedrijfsoorten zijn toegekend in het compartiment. Eventueel eigen masker en lengte voor het bepalen van het inrichtingnummer zijn per bedrijfsoort te definiëren/gedefinieerd in het compartimentsdetailscherm.
Controle met BAG
Deze kan automatisch worden uitgevoerd met een StUF-BG bevraging indien de instelling Sectie: KoppelingBAG Item: Methode en Tekst: StUF-310 aangevinkt is. De verplichte instellingen hierbij voor de opmaak en adressering van de stuf-berichten zijn (zie BAG bevraging):
Sectie: KoppelingBAG
- Item: HTTPSoapAction_tgoLv01. In de kolom Tekst hier de waarde
http://www.egem.nl/StUF/sector/bg/0310/tgoLv01
- Item: Ontvangstadres. In de kolom Tekst het endpoint waar het vraagbericht naar toe moet
- Item: Zender_Applicatie. De kolom Tekst met de applicatie
- Item: Zender_Organisatie. De kolom Tekst met de organisatie
- Item: Ontvanger_Applicatie. De kolom Tekst met de applicatie
- Item: Ontvanger_Organisatie. De kolom Tekst met de organisatie
Indien het adres niet wordt aangetroffen in de BAG, dan wordt de identificatie van het locatie adres leeggemaakt. Wel gevonden: dan worden Datum BAG, identificatie en puntcoördinaten gevuld.
Opmerking: indien gewenst kunnen bepaalde huisnummers uitgesloten worden van controle/synchronisatie met BAG. Zie de instelling NieuweZaakGeenBAGSync bij Sectie Programma.
Automatisch aanmaken mappen of fileshare
Indien:
- de inrichting NIET valt onder een compartiment
- de instelling Sectie: Documenten Item: OphalenViaFileserver aangevinkt is
- EN de instelling Sectie: Documenten Item: AutomAanmaakFileservermappen aangevinkt is
OF indien:
- de inrichting WEL valt onder een compartiment
- de kolom Ophalen via fileserver op de detailkaart van het betreffende compartiment is aangevinkt
- EN de kolom Automatisch aanmaken mappen (dlautoaanmaakmappen) aangevinkt is bij het betreffende compartiment
dan zullen bij het aanmaken van een nieuwe inrichting automatisch de mappen genoemd in de rijen van Sectie: Aanmaakmappen worden aangemaakt waarvan item begint met 'Inrichting_'. Hierbij uitgezonderd zijn de mappen waarin de variabele %inspnr%
is opgenomen.
Indien OpenWave in de cloud draait, dan moet wel de satellite geïnstalleerd zijn.
Automatisch vullen van kolom dvhyperlink
Zie: Hyperlink.