====== Creëer document ====== In OpenWave zorgt de Creëer document-functionaliteit voor het genereren van documenten op basis van in het beheer aanwezige documentsjablonen. Vanuit detailschermen van een omgevingszaak, handhavingszaak, APV/overige zaak, bouw/sloopzaak, inrichting, info of milieu/gebruik alsmede vanuit de detailschermen van een advies, inspectietraject en een inspectiebezoek, bezwaar/beroep en vanuit het overzichtslijstje van contacten bij een zaak/inrichting is de mogelijkheid om in het menu opties het item **Creëer document** te kiezen. In de regel gebeurt dit met het menu-item //creëer document// (menu opties rechtsboven in betreffende scherm). De gebruiker kies eerst een sjabloongroep en vervolgens een sjabloon, waarna een aantal aanvullende vragen kunnen volgen. Het is echter ook mogelijk om een specifiek documentsjabloon direct te starten vanuit een tegel of een (scherm)knop. De action die daarbij gedefinieerd moet worden heeft de volgende vorm: //startWizard(maakDocument,1234,tbdocumenten;;tbomgvergunning;{id},W)// hetgeen betekent: start het sjabloon gedefinieerd in de tbdocumenten met dnkey (ID) = 1234 en de uitgangssituatie is de kaart in tbomgvergunning waar je op dat moment op staat (dat is die {ID}). Zie voorbeeld [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:schermdefinitie:scherminformatie_voor_detailschermen|Scherminformatie voor detailschermen]]. Het mag duidelijk zijn dat in dit voorbeeld die schermknop geplaatst moet zijn op het detailscherm van een omgevingszaak. Een document kan ook gestart worden vanuit een processtap: zie hiertoe: [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:inrichting_processen:termijnstappen]] ==== Rechten ==== * de gebruiker moet lid zijn van een rechtengroep die het recht: //uploaden en creëren van documenten// heeft voor de betreffende module (omgeving, APV/overig, inrichting en handhaving, milieu/gebruik) * EN de zaak of inrichting mag niet geblokkeerd zijn: * Voor documentcreatie vanuit een advieskaart of bezwaar/beroep geldt hierbij dat gekeken wordt naar de blokkering van de onderliggende zaak. * Voor documentcreatie vanuit een inspectiekaart of inspectiebezoek geldt dat de zaak geblokkeerd is indien tenminste één van onderstaande items waar is * de afgeronddatum van de inspectietrajectkaart is gevuld * de instelling //Sectie: InspectieMilieu// en //Item: NietBlokkerenMetHoofdzaak// is NIET aangevinkt (of bestaat niet) EN de blokkering van de onderliggende zaak is WEL gevuld. ===== Keuzelijst met documentsjablonen===== De gebruiker zal eerst een keuze kunnen maken uit de **sjabloongroepen** (tbdocumentsoorten) die behoren bij de betreffende module van de zaak. Deze lijst van groepen kan beperkt worden: * doordat in het beheerportaal //Zaakbeheer// bij het betreffende zaaktype een of meer sjabloongroepen zijn gekoppeld: alleen die groepen zijn dan zichtbaar. Indien aan het zaaktype geen sjabloongroepen zijn gekoppeld, dan zijn hier alle groepen zichtbaar. * doordat alleen de sjabloongroepen getoond worden die voldoen aan het compartiment: Indien de zaak aan een compartiment is verbonden, dan worden alleen die groepen getoond waarvan een of meer documentsjablonen aan dat compartiment zijn verbonden. Omgekeerd: indien de zaak niet is gekoppeld aan een compartiment dan worden alleen die groepen getoond waarvan een of meer documentsjablonen niet aan een compartiment zijn verbonden. * doordat alleen sjabloongroepen getoond worden die bij een gemeente horen. De groep wordt getoond indien een of meer documentsjablonen de kolom //alleen voor gemeente // niet gevuld hebben of - indien die kolom wel is gevuld - dat die waarde (een gemeenteid) overeenkomt met de gemeente waar de zaak speelt (loacatieadres). Na de sjabloongroepkeuze kan de gebruiker het sjabloon zelf aanwijzen. Deze **lijst van sjablonen** wordt als volgt samengesteld uit tbdocumenten (beheertegel //Documentsjablonen//): * alleen de sjablonen die horen bij de gekozen groep * EN alleen documentsjablonen waarvoor geldt dat de vervaldatum leeg is * EN waarvoor geldt dat de kolom //benaderbaar vanuit tabel// (tbdocumenten.dvvanuittabel) gelijk is aan de tabel waarvandaan de optie creëer document is gekozen: (mogelijkheden hier zijn: tbomgvergunning, tbovvergunningen, tbhandhavingen, tbinfoaanvragen, tbadviezen, tbinspecties, tbinspbezoeken en tbmilinrichtingen en tbmilvergunningen, tbbouwvergunningen en tbcontactadressen en tbbezwaarberoep) * EN waarvoor geldt dat kolom //Voor module// (tbdocumenten.dvvantoepop) leeg is of gelijk aan de moduleletter van de bovenliggende zaak of inrichting (W = Omgeving, H = Handhaving, E = Milieu/gebruik en Inrichting, O = APV/overige, I = Infoaanvragen) * EN waarvoor geldt dat de kolom //Alleen gemeentes// (tbdocumenten.dvalleengemeentes): * is leeg * OF de gemeente-id van de bovenliggende Locatie (dus waar de zaak speelt) + ';' komt voor in de inhoud van deze kolom. Indien de inlogger lid is van een [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:compartimenten|compartiment]], dan geldt de restrictie dat alleen uit die documenten gekozen kan worden die gekoppeld zijn aan datzelfde compartiment. Omgekeerd geldt dat indien de inlogger GEEN lid is van een compartiment, dat alleen uit die documenten gekozen kan worden die NIET gekoppeld zijn aan een compartiment. ===== Te genereren documentnaam ===== Het document zal gecreëerd worden onder een naam. Het programma stelt een defaultnaam voor op basis van het volgende: * Indien de sjabloonkolom //Te genereren documentnaam zonder extensie// (dvtemplate) gevuld is dan wordt die naam gekozen waarbij de substrings * %date% vervangen moet worden door 'yyyymmdd' van vandaag * %login% vervangen moet worden door de medewerkerscode van de inlogger * %hoofdzaaknr% vervangen moet worden door de wave zaakcode van de hoofdzaak * %deelzaaknr% vervangen moet worden door de wave zaakcode van de deelzaak dus die van een specifiek advies, inspectie of bezwaarberoep * %hoofddmsnr% vervangen moet worden door zaakcode waarmee de hoofdzaak is verbonden met een extern zaaksysteem * %deeldmsnr% vervangen moet worden door zaakcode waarmee de deelzaak is verbonden met een extern zaaksysteem. Dus die van een specifiek advies, inspectie of bezwaarberoep * %teller% vervangen wordt met een automatische teller die gegenereerd wordt op basis van de (aangevinkte) instelling //Sectie: Documenten en Item: WaveBriefNummer//, waarbij de kolom //Tekst// gevuld is met een vast deel van de teller (bijv. WV), //Getal2// met de lengte van het ophogende deel (bijv. 3) en //Getal1// van deze instelling wordt door het algoritme gebruikt om het ophogende deel steeds opnieuw op te slaan wanneer deze is uitgetrokken bij een documentcreatie. Stel //Getal1// is 23, //Tekst// = WV en //Getal2// is 5 dan wordt als teller de waarde WV00023 gegenereerd. De teller kan ook in het document zelf worden opgenomen indien in het sjabloon de string <%teller%> is opgenomen * anders (dvtemplate niet gevuld) dan wordt de documentnaam de waarde van de kolom //UNC-pad + naam sjabloon// zonder mapgedeelte en extensie. De extensie wordt door het programma bepaald: docx of odt of basis van het filenaamgedeelte van die kolom //UNC-pad + naam sjabloon// waarbij de extensie .dotx vervangen wordt door .docx . Of de voorgestelde defaultnaam overschreven kan worden door de persoon die het document creëert, is afhankelijk van een eigenschap van het sjabloon: Voorgestelde documentnaam wijzigbaar (tbdocumenten.dlnaammuteerbaar). Indien: * //Getal1// van //Sectie: Documenten Item: Documentregistratie// de waarde 1 heeft * EN het document is na creatie automatisch opgeslagen dan vindt een controle plaats in de geregistreerde documenten (tbcorrespondentie) op het voorkomen van de naam (pad + naam + extensie) in de kolom dvdocfilenaam. Zo ja, dan krijgt de gebruiker een melding en de mogelijkheid deze naam aan te passen. ==== Aangewezen documentsjabloon en Xential ==== Indien de kolom //Naam sjabloon in Xential// (dvnaaminexternsjablprog) gevuld is in de sjabloondefinitie (beheertabel tbdocumenten), dan zal OpenWave Xential aanroepen om een document te genereren. Zie [[openwave:1.31:applicatiebeheer:probleemoplossing:programmablokken:xential|]]. =====Contactpersoon ===== Wanneer het documentsjabloon ingesteld is op 'Contactpersoon verplicht' dan zal de inlogger een contactpersoon moeten aanwijzen (dat zijn de contactpersonen die gedefinieerd zijn bij de hoofdzaak. Alleen bij Bezwaar/beroep geldt dat gekozen moet worden uit de contactpersonen die horen bij de bezwaar/beroep kaart. De dnkey (de unieke identifier) van de gekozen contactpersoon zal bij het samenstellen van het document gebruikt worden om de variabele :keyadres uit de SQL-statements te vullen. Indien de contactpersoon in de lijst is voorzien van een rood kleurenbolletje, dan is het contactadres vervallen en/of heeft de contactpersoon een gevulde overlijdensdatum. ====cc's ==== Wanneer * het documentsjabloon ingesteld is op 'Contactpersoon verplicht' * En er is qua richting gekozen voor Uitgaand * EN de instelling //Getal1// van //Sectie: Documenten Item: Documentregistratie// de waarde 1 heeft (hetgeen betekent dat gecreëerde documenten automatisch worden opgeslagen in geregistreerde documenten (tbcorrespondentie) dan kan de inlogger een of meer contactpersonen aanwijzen (dat zijn de contactpersonen die gedefinieerd zijn bij de hoofdzaak) die bij het geregistreerde document als cc worden opgeslagen. Deze cc's worden in ieder geval gebruikt bij verzendwijze = email. Indien de contactpersoon in de lijst is voorzien van een rood kleurenbolletje, dan is het contactadres vervallen en/of heeft de contactpersoon een gevulde overlijdensdatum. Indien de gebruiker heeft aangegeven dat het document per post verstuurd mag worden, dan mag de hoofgeadresseerde opgenomen worden in de lijst met cc's (deze krijgt dan zowel de brief per post als per mail). Indien per mail, dan kan de hoofdgeadresseerde niet ook nog een opgenomen worden in de cc’s. ===== Automatische opslag in DMS/fileshare ===== Of het gecreëerde document automatisch moet worden opgeslagen is afhankelijk van het ingestelde in het documentsjabloon onder de kolommen //Automatische Opslag Fileshare/Cmis//. Indien hier de kolom //Autom. Upload// is aangevinkt dan is dat het geval (ook voor StUF zaak/DMS koppeling). In geval van CMIS of fileshare kan in het documentsjabloon de specifieke map worden aangewezen: te selecteren uit de mogelijkheden zoals gedefinieerd in //Sectie: AanmaakMappen//. In geval van StUF zaak/DMS moet wel het externe zaak/DMS nummer bij de zaak gevuld zijn van waaruit het document wordt gecreëerd. Is dat niet geval dan wordt het gecreëerde document NIET automatisch opgeslagen. Wanneer het documentsjabloon ingesteld is op dat het document automatisch moet worden opgeslagen kijkt het programma naar de instellingen //Sectie: Documenten// en //Item: OphalenViaFileserver// en naar de instelling //Sectie: Documenten// en //Item: OphalenViaDMS//. Indien beide aangevinkt staan, dan zal de inlogger een keuze voor een van de twee moeten maken (of alsnog de keuze niet opslaan). Indien er maar één van deze twee instellingen is aangevinkt dan moet de inlogger de automatische opslag bevestigen. Voor de** metadata** bij automatische opslag (alleen zinvol bij DMS) geldt het volgende: Of de inlogger metadata moet invullen is afhankelijk van het aangevinkt zijn van de instellingen: * //Sectie: KoppelingDOCNAARDMS// en //Item: DocumenttypeVerplicht// Indien aangevinkt komt de waarde documenttype uit de sjabloonkolom //Documentype DMS// (dvdmsdoctype) en kan alleen dynamisch worden overschreven indien de sjabloonkolom leeg is. * //Sectie: KoppelingDOCNAARDMS// en //Item: TitelVerplicht//. Indien aangevinkt dan zal de inlogger een **titelkolom** moeten vullen. * //Sectie: KoppelingDOCNAARDMS// en //Item: StatusVerplicht//. Indien aangevinkt dan zal de inlogger een **statuskolom** moeten vullen. * //Sectie: KoppelingDOCNAARDMS// en //Item: VertrouwelijkheidVerplicht//. Indien aangevinkt komt de waarde **vertrouwelijkheid** uit de sjabloonkolom //Vertrouwlijkheid DMS// (dvdmsvertrouwlijkheid) en kan alleen dynamisch worden overschreven indien de sjabloonkolom leeg is. Indien //Sectie: KoppelingDOCNAARDMS// en //Item: AuteurVerplicht// is aangevinkt dan wordt de **Auteur** gevuld met de medewerkerscode van de inlogger. LET OP: indien een document wordt gecreëerd bij een zaak die geen extern zaak/DMS nummer heeft, dan worden bovenstaande metadata niet gevraagd (en het document wordt ook niet aan het DMS aangeboden). Bovenstaande instellingen zijn van toepassing op situatie GEEN compartiment. Indien WEL compartiment dan wordt gekeken naar de instellingen voor DMS bij de compartimentdefinitie. Hier is ook de default Documenttype en Vertrouwelijkheid aan te geven. ====Richting, Verzendwijze ==== Bij **richting** kan gekozen worden voor Uitgaand of Intern (in de sjabloondefinitie kan de defaultwaarde hiervoor opgegeven worden). Deze eigenschap wordt overgenomen (in de kolom dvdocrichting) indien het gecreëerde document automatisch geregistreerd wordt in tbcorrespondentie. Deze waarde wordt ook doorgezet naar het DMS mits de instelling //Sectie: KoppelingDOCNaarDMS en Item: RichtingAlsExtraElement// is aangevinkt - via ExtraElementen. **Verzendwijze** Per Post of Per Email. Deze eigenschap wordt overgenomen indien het gecreëerde document automatisch geregistreerd wordt in tbcorrespondentie (in de kolom dlmoetperpost). Indien bij de definitie van het sjabloon is aangevinkt: //alleen per post// dan zal de gebruiker dit gegeven NIET kunnen wijzigen (en ook niet in het geregistreerde document). **Aangetekend** Deze eigenschap wordt overgenomen indien het gecreëerde document automatisch geregistreerd wordt in tbcorrespondentie (in de kolom dlaangetekend) mits de verzendwijze ook per post is. Indien men geen gebruik maakt van het Aangetekend versturen van post kunnen de betreffende keuzemogelijkheden in de Maakdocument wizard onzichtbaar worden gemaakt. Hiervoor maakt men zelf de instelling //Sectie: Documenten en Item: Postnooitaangetekend// aan en zet deze op 'aan'. ==== Automatisch openen als hyperlink ==== Het automatisch openen van het document als hyperlink na creëren (kan alleen in firefox en indien opslag op de fileserver) volgt onderstaande redenatie. Indien: * tbdocumenten.dlrepeat = F (dit is in OpenWave default het geval) * EN het IP-adres van de huidige sessie (tbsessions) van de gebruiker voldoet aan het masker gedefinieerd in de kolom //IpRange// van een van de regels van de tabel tbipranges, waarbij de kolom dlhyperlink aangevinkt is * EN kolom //Getal2// van //Sectie: Documenten Item: OphalenViaFileserver// heeft de //waarde 1// (waarmee wordt aangegeven dat de mensen die binnen de genoemde IP-range vallen ook Firefox als standaardbrowser hebben waarin OpenWave als trusted (firefox-policy) is gedefinieerd) * EN het document is na creatie automatisch opgeslagen op de fileshare (dus niet stufzaken of CMIS) DAN het word document dat gecreëerd is via een hyperlink geopend: dat wil zeggen dat de wizard afgesloten wordt met een vervolgaction: '''openTabPage(file:/' + map + documentnaam + extensie + ')''' waarbij alle backslashes omgezet zijn in forwardslashes. Indien echter bovenstaande het geval is, maar de de [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:satellite_filesysteem|satellite]] staat aan, dan werkt dit alleen indien de kolom //Tekst// van de instelling //Sectie: Documenten en Item: Documentroot// gelijk is aan dezelfde instelling van de configuratiefile van de geïnstalleerde satellite. Voor overige instellingen voor het uploaden van een document zie [[openwave:1.31:applicatiebeheer:probleemoplossing:programmablokken:upload_document:|Upload documenten]] en voor de definitie van de sjablonen zelf zie: [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:documentsjablonen|Documentsjablonen]]. ==== Automatisch openen met MS-Word via Office URI-scheme ==== Het automatisch openen van het gecreëerde en opgeslagen document (fileserver) met MS-Word via Office URI-scheme vindt plaats indien: * tbdocumenten.dlrepeat = F (dit is in OpenWave default het geval) * EN het IP-adres van de huidige sessie (tbsessions) van de gebruiker voldoet aan het masker gedefinieerd in de kolom //IpRange// van een van de regels van de tabel tbipranges, waarbij de kolom dlhyperlink aangevinkt is * EN kolom //Getal2// van //Sectie: Documenten Item: OphalenViaFileserver// heeft de //waarde 2// (bij een compartiment dat gebruikt van een satellite op de lokale fileserver kijkt OpenWave naar de kolom tbcompartiment.dldocsfileshareofficeuri. Die moet aangevinkt zijn) * EN het document is na creatie automatisch opgeslagen op de fileshare (dus niet stufzaken of cmis) Het document zal in een vervolgaction van de wizard geopend worden via Office URI-scheme, bijvoorbeeld: ''ms-Word:ofe| u |file:/zuurstof/user/pdeboer/Paultest.docx''. Indien echter bovenstaande het geval is, maar de de [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:satellite_filesysteem|satellite]] staat aan, dan werkt dit alleen indien de kolom //Tekst// van de instelling //Sectie: Documenten en Item: Documentroot// gelijk is aan dezelfde instelling van de configuratiefile van de geïnstalleerde satellite. Voor overige instellingen voor het uploaden van een document zie [[openwave:1.31:applicatiebeheer:probleemoplossing:programmablokken:upload_document:|Upload documenten]]. en voor de definitie van de sjablonen zelf zie: [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:documentsjablonen|Documentsjablonen]] DAN wordt het document via Office URI-scheme geopend: bijvoorbeeld bijv. ''ms-word:ofe| u |file:/zuurstof/user/pdeboer/Paultest.docx''. ==== Automatisch openen met OnlyOffice ==== Het opgeslagen en gecreëerde document wordt direct geopend in OnlyOffice indien: * tbdocumenten.dlrepeat = F (dit is in OpenWave default het geval) * EN het document is na creatie automatisch opgeslagen op de fileshare of in een DMS (met cmis of met stuf zaak/DMS) * EN - indien fileserver - geen office URL scheme mogelijkheid/instelling * EN de instelling //Sectie: Documenten Item: OnlyOffice// is aangevinkt * EN de extensie van het gecreëerde document +’;’ komt voor in de kolom //Tekst// van deze instelling * EN //Getal1// van deze instelling is ongelijk aan 1 Aangezien het stallen van een document in een DMS via stuf zaak/DMS asynchroon is kan het zijn dat OnlyOffice dat document opvraagt bij het DMS terwijl dat document nog niet verwerkt is. Daarom de instelling //Getal1// = 1: het aangemaakte document wordt dan niet automatisch geopend. ==== Automatische download op download map van device van gebruiker ==== Er zijn twee vervolgacties mogelijk na het creëren van een document: * openen met OnlyOffice * openen als hyperlink bij opslag op fileserver. Indien er GEEN vervolgactie van toepassing is dan wordt het document gedownload op de downloadmap op de device van de gebruiker. Ook wanneer het document is opgeslagen in het DMS of op een fileshare. Die download in de laatste situatie (dus het document wordt ook al op fileserver of DMS opgeslagen) kan voorkomen worden door de instelling //Sectie: Documenten en Item: geendownloadnaardevice// aan te vinken. ===== Automatisch registreren (tbcorrespondentie) ===== Het programma zal na creëren van een document automatisch een regel aanmaken in geregistreerde documenten (tbcorrespondentie) indien: * niet compartiment dan: //Getal1// van //Sectie: Documenten Item: Documentregistratie// de waarde 1 heeft * document dat onder een compartimentszaak aangemaakt wordt dan moet aangevinkt zijn kolom //Handmatige uploads registreren// (tbcompartiment.dldocregallehandmuploads) (tegel //Compartimentsrechten// in beheerportaal-Nieuw). * EN het document is na creatie automatisch opgeslagen (indien de registratie al bestond dan wordt deze overschreven in tbcorrespondentie). Zie ook pagina: [[openwave:1.31:applicatiebeheer:probleemoplossing:module_overstijgende_schermen:geregistreerde_documenten|Geregistreerde Documenten]].. Indien: * Opslag op fileserver dan: * wordt de kolom dvdocfilenaam gevuld met map (van fileserver) + filenaam * Opslag via CMIS dan: * wordt de kolom dvdocfilenaam gevuld met map (van DMS) + filenaam * wordt de kolom dvintdoccode gevuld met de unieke documentidentifier uitgetrokken door het DMS * Opslag via stuf zaken/DMS dan: * wordt de kolom dvdocfilenaam gevuld met filenaam * wordt de kolom dvintdoccode gevuld met de unieke documentidentifier uitgetrokken door het DMS * wordt de kolom dvintzaakcode gevuld met de unieke zaakidentifier waaronder het document is opgeslagen. De controle op of een registratie al bestaat vindt plaats op de kolom tbcorresondentie.dvdocfilenaam (is pad + documentnaam inclusief extensie). ====Bijlages ==== Indien: * de instelling //Getal1// van //Sectie: Documenten Item: Documentregistratie// de waarde 1 heeft (hetgeen betekent dat gecreëerde documenten automatisch worden opgeslagen in geregistreerde documenten (tbcorrespondentie)) * EN bij het documentsjabloon is de eigenschap //Bijlages aanwijzen uit geregistreerde documenten// aangevinkt (tbdocumenten.dlbijlagesregdoc) dan komt er een nieuwe pagina in de wizard Creëer Document, waarbij de inlogger één of meer andere niet-vervallen geregistreerde documenten kan aanwijzen die horen bij dezelfde zaak met de bedoeling dat deze meegestuurd worden met het oorspronkelijke document. De gebruiker kan een bijlage zoeken op de kolommen dvfilenaam, dvomschrijving en dvdoctype_oms. Deze bijlages komen in de tabel tbcorrespbijlages die gekoppeld is aan het geregistreerde document (zie detailpagina van dat geregistreerde document). Indien de instelling //Sectie: DocumentRegistreren// en //Item: BijlagenAlleenDefinitief// is aangevinkt dan kunnen alleen geregistreerde documenten met de eigenschap dvdefinitief = J worden aangewezen als bijlage. =====KIX ===== Post.nl maakt bij de sortering van post gebruik van een streepjescode: de KIX (KlantIndeX). De KIX-code is een streepjescode die adresgegevens bevat. Zo kunnen zij de post automatisch verwerken. Verzenders van partijenpost die deze KIX gebruiken bij de adressering van hun post kunnen in aanmerking komen voor een korting op de tarieven. Hiervoor is een apart lettertype vereist: KIX-font Windows True Type (kixbrg_ttf). De KIX bevat het bestemmingsadres bestaande uit de postcode in combinatie met het huis-, postbus- of antwoordnummer en een eventuele huisnummertoevoeging. Bij een toevoeging en/of huisletter moet er en X tussen het huisnummer als afscheidingsteken. Er is een speciaal font beschikbaar. Deze fonts zijn schaalbaar, maar moeten altijd op 10 punts grootte worden afgedrukt om aan de specificaties te voldoen: eventueel te downloaden op [[https://www.postnl.nl/klantenservice/bestellen-en-downloaden/documentatie-downloaden/kix-code/]]. De expressie in de query bij een brief is bij een Omgevingsvergunning: {{:openwave:applicatiebeheer:probleemoplossing:programmablokken:kix.jpg?500|}} ===== Briefnummer en gecrypte waardes ===== Zie: [[openwave:1.31:applicatiebeheer:instellen_inrichten:documentsjablonen]].